26 Apr, 2024 | 17 Shawwal, 1445 AH

Question #: 2408

April 05, 2019

Assalam o alikum Esha k akhir 2 nafil nai. Nafil k sath tahadjud ki niyat ki ja sakti hai.kia wo tahadjud k qayim mukam ho saktay hain?

Answer #: 2408

السلام علیکم! عشاء کے آخری 2 نفل میں نفل کے ساتھ تہجد کی نیت کی جا سکتی ہے . کیا وہ تہجد کے قائم مقام ہو سکتے ہیں ؟

الجواب حامدا ومصلیا

جواب سے پہلے یہ سمجھ لیں کہ جس شخص کی عادت رات کے آخری حصہ میں تہجد کی نماز پڑھنے کی ہو، اور اس کو بیدار ہوجانے کا غالب گمان ہو، تو اس کے لیے وتر کی نماز تہجد کے بعد پڑھنا بہتر ہے، اور اگر بیدار ہونے کا غالب گمان نہ ہو اور اندیشہ ہوکہ صبح تک آنکھ نہیں کھلے گی تو اس صورت میں وتر عشا کی نماز کے بعد سونے سے پہلے  ہی پڑھ لے۔

آپ کے سوال کا جواب یہ ہے کہ وتر کے بعد نوافل پڑھنا جائز ہے۔اور یہ  حضور ﷺ سے ثابت ہے۔چنانچہ ترمذی شریف کی روایت ہے کہ آنحضرت ﷺ وتر کےبعد دو رکعتیں پڑھتے تھے۔البتہ بعض روایات میں وتر کو آخری نماز بنانے کا حکم دیا گیا ہے۔حضرات محدّثین نے دونوں قسم کی روایات  میں یوں تطبیق دی ہےکہ جس حدیث میں وتر کو آخری نماز بنانے کا حکم ہے وہ حکم استحباب کے درجہ میں ہے یعنی مستحب یہ ہے کہ رات  میں سب سے آخری نماز وتر ہو اور اس کے بعد کوئی نماز نہ ہو۔لیکن  ایسا کرنا واجب نہیں ہے۔لہٰذا اگر کسی نے وتر پڑھ لئے اور پھر رات کو اٹھنے کی توفیق ہوگئی تو وہ نفل پڑھ سکتا ہے۔

            را ت کو جو بھی نماز پڑھی جائے اس کو قیام اللیل کہا جاتا ہے۔اور حدیث کی رو سے عشاء کے بعد سونے سے پہلے نفل پڑھنے پر بھی تہجد کا ثواب ملتا ہے۔ البتہ ايسا ثواب نہیں  ہوگا جوعام طور  پر  سوکر اٹھنے کے بعد  تہجد کے نفل پڑھنے كا ہوتاہے۔ اور رسول اللہ ﷺ اور صحابۂ کرام رضی اللہ عنہم  کا عمل عام طور سے یہی رہا ہے کہ آخر رات میں بیدار ہوکر نمازِ تہجد پڑھتے تھے۔اس لئے افضل صورت یہی ہوگی۔ لہذا صورت مسؤلہ میں عشاء کے آخری دو نفل تہجد کی نیت سے  پڑھ سکتے ہیں، اور اس پر تہجد کا ثواب ملے گا، تاہم اس کا ثواب بالکل ویسا  نہیں ہوگا جو عام طور پر سوکر اٹھنے کے بعد تہجد پڑھنے کا ہوتاہے۔

فی صحيح مسلم - (ج 4 / ص 154)

قال ابن عباس۔۔۔۔ فوضع رسول الله صلى الله عليه وسلم يده اليمنى على رأسي وأخذ بأذني اليمنى يفتلها فصلى ركعتين ثم ركعتين ثم ركعتين ثم ركعتين ثم ركعتين ثم ركعتين ثم أوتر

فی حاشية ابن عابدين - (ج 2 / ص 24)

مطلب في صلاة الليل  قوله ( وصلاة الليل ) …..وما كان بعد صلاة العشاء فهو من الليل وهذا يفيد أن هذه السنة تحصل بالتنفل بعد صلاة العشاء قبل النوم.

وفی مراقي الفلاح - (ج 1 / ص 172)

( وصلاة الليل ) خصوصا في الثلث الأخير منه ( أفضل من صلاة النهار ) لأنه أشق على النفس وقال تعالى " تتجافى جنوبهم عن المضاجع "

وفی حاشية الطحطاوي على مراقي الفلاح - (ج 1 / ص 262)

قوله ( خصوصا آخره ) وهو السدس الخامس من أسداس الليل وهو الوقت الذي ورد فيه النزول الإلهي.

حاشية ابن عابدين : (2 / 24)

قال في البحر فمنها ما في صحيح مسلم مرفوعا أفضل الصلاة بعد الفريضة صلاة الليل وروى الطبراني مرفوعا لا بد من صلاة بليل ولو حلب شاة وما كان بعد صلاة العشاء فهو من الليل وهذا يفيد أن هذه السنة تحصل بالتنفل بعد صلاة العشاء قبل النوم…إلي قوله…وقد ذكر القاضي حسين من الشافعية أنه في الاصطلاح التطوع بعد النوم وأيد بما في معجم الطبراني من حديث الحجاج بن عمرو رضي الله عنه قال بحسب أحدكم إذا قام من الليل يصلي حتى يصبح أنه قد تهجد إنما التهجد المرء يصلي الصلاة بعد رقدة…إلي قوله…أقول الظاهر أن حديث الطبراني الأول بيان لكون وقته بعد صلاة العشاء حتى لو نام ثم تطوع قبلها لا يحصل السنة فيكون حديث الطبراني الثاني مفسرا للأول وهو أولى من إثبات التعارض والترجيح لأن فيه ترك العمل بأحدهما ولأنه يكون جاريا على الاصطلاح ولأنه المفهوم من إطلاق الآيات والأحاديث ولأن التهجد إزالة النوم بتكلف مثل تأثم أي تحفظ عن الإثم نعم صلاة الليل وقيام الليل أعم من التهجد وبه يجاب عما أورد على قول الإمام أحمد هذا ما ظهر لي والله أعلم

تفسير ابن كثير : (5 / 103)

فإن التهجد: ما كان بعد نوم. قاله علقمة، والأسود وإبراهيم النخعي، وغير واحد وهو المعروف في لغة العرب. وكذلك ثبتت الأحاديث عن رسول الله صلى الله عليه وسلم: أنه كان يتهجد بعد نومه، عن ابن عباس، وعائشة، وغير واحد من الصحابة، رضي الله عنهم، كما هو مبسوط في موضعه ، ولله الحمد والمنة.

وقال الحسن البصري: هو ما كان بعد العشاء. ويحمل على ما بعد النوم.

حاشية رد المحتار : (2 / 26)

قوله: (وأقلها على ما في الجوهرة ثمان) قيد بقوله: على ما في الجوهرة لانه في الحاوي القدسي قال: يصلي ما سهل عليه ولو ركعتين، والسنة فيها ثمان ركعات بأربع تسليمات …وهذا بناء على أن أقل تهجده (ص) كان ركعتين، وأن منتهاه كان ثماني ركعات أخذا مما في مبسوط السرخسي.

والله اعلم بالصواب

احقرمحمد ابوبکر صدیق  غفراللہ لہ

دارالافتاء ، معہد الفقیر الاسلامی، جھنگ

16 ، شعبان ، 1440ھ

22 ، اپریل ، 2019ء